Crossing the border, pompoenen en Woodstock

De grens over, klink zo simpel voor ons Europeanen. Dat ligt toch wat anders als je de joe es of ee binnen wil. Paspoorten worden ingenomen en dan naar de wachruimte (waar je zonder toestemming niet meer uit mag!). We waren niet de enige, dus wachten maar. Na ruim 1 uur hoorden we onze naam afroepoen, gelukkig hadden we een zeer aardige douanier en nog een geldig electronisch visum van afgelopen jaar, scheelde een boel papierwerk. Na biijna anderhalf uur reden we de staat New York binnen. Maar goed dat we vroeg vertrokken waren!

Onderweg werd het snel duidelijk dat het pompoen seizoen begonnen is. Op diverse plekken langs de weg lagen ze uitgestald, en niet zo'n klein beetje ook! Uiteindelijk neergestreken op een campground in het plaatsje Bath (je bent niet voor niets in New England). De volgende dag richting Cattskils mountains, lekker weer en onderweg koffie met een donut genuttigd. Viel nog niet mee om een campground te vinden, maar uiteindelijk stonden we in een State park, bijna helemaal alleen (en veel waarschuwingen over beren die we overigens nog steeds geen een gezien hebben (misschien maar goed ook).

Na een koude nacht (4 graden) met dikke trui aan ontbeten. Het was daar 'dry camping' dus geen electriek en dus ook geen verwarming.. Eerst maar even naar Woodstock, als je toch in de buurt bent. Stel geen reet voor, wel veel winkeltjes met hippiekleding en vinyl platen. Het was vandaag een dag met veel omleidingen, maar uiteindelijk vonden we een brug over de Hudson en reden we Massachusetts binnen. Weer een camping op een State park, maar deze keer wel met elektriek en WiFi. Een leuke rit vandaag, New England bevalt ons prima. Veel kleine stadjes met mooie lanen en prachtige houten huizen. Het maakt een lieflijke en ruime indruk. Morgen richting Boston.