Naar Boston en de kust

Gistermiddag Massachusetts binnengereden ("Feel I'm goin' back to Massachusetts, Something's telling me I must go home And the lights all went out in Massachusetts", er blijven maar songteksten opduiken tijdens onze reizen in de USA) en de hele tijd route 2 gevolgd. Veel groen, maar ook al wat herfstkleuren. Kleine stadjes, langgerekt met voornamelijk houten huizen. Lekker op tijd op een camping neergestreken van waaruit Boston goed te bereiken is.

De volgende ochtend eerst met de camper naar een eidnstation van de Boston Subway gereden met een grote parkeerplaats (dubbel tarief, zo'n camper neemt 2 plaatsen in beslag!). Daarna met de trein naar het centrum van Boston (toch nog 3 kwartier). Na de koffie zijn we de Freedom Trail gaan lopen, De Freedom Trail is een geschiedkundige wandeling door het stadscentrum. Het pad is vier kilometer lang en passeert langs 16 locaties die verbonden zijn met de onafhankelijksoorlog tegen de Engelsen. De route is grotendeels aangegeven in rode baksteen op de trottoirs. Onderweg in een markthal een broodje kreeftsalade gegeten, daar ontkom je hier niet aan. Persoonlijk vind ik dat kreeftengedoe nogal overgewaardeerd, de smaak lijkt op die van krab, maar de prijs is 3 x hoger. De wandeling afgesloten in de oudste pub met een pint "Smuttynose Old Brown Dog Ale". Boston is een leuke mix van Engelse en Amerikaanse bouwstijlen; de stad is compact en doet sfeervol aan, vooral door de smalle straten met kasseien. Er zijn in het centrum geen wolkenkrabbers, en alles is goed te belopen. Zoals gewoonlijk weer wat leuke gesprekken waaronder op straat een uitgebreide geschiedenisles door een Amerikaan (er zijn dus ook Amerikanen die wel wat van geschiedenis afweten) over o.m. de Boston Tea Party.

De terugweg verliep wat minder vlot, twee keer een verkeerde afslag en een keer een bordje gemist waardoor we wel erg binnendoor in het half duister naar de camping zijn gereden. Maar wel een zer geslaagde dag.

De dag erop naar de kust ten noorden van Boston gereden en daar de binnenweg pal langs de oceaan gevolgd, eerst van Massachusetts naar New Hampshire en toen Maine binnen gereden. Prachtige route pal langs de oceaan, weer veel schitterende houten huizen, ook in de badplaatsen. Niks geen torenhoge hotels, maar 2 of 3 verdiepingen hoge appartementsgebouwen, zo kan het dus ook.Onderweg weer de vooraden aangevuld, daar gaat iedere keer flink wat tijd in zitten in die reusachtige supermarkten. De koelkast en de vriezer zijn weer goed gevuld, voorlopig kunnen we er weer tegen. Nog een lighthouse bekeken, Maine heeft er nog zo'n 65 staan, we willen er nog een paar meer bekijken morgen.

Juliënne

Wat maken jullie toch weer een fantastische reis!!!!!!
Leuk dat jullie ons toch weer laten mee genieten!!! ????
Veel liefs
Ad en Juul