Vermont

De eerste stop vandaag is de Quechee (veel indiaanse namen in New England) Gorge, ook wel Little Grand Canyon genoemd wat wel heel erg optimistich is. Daarna even gestopt voor een mooi gerestaureerde 'covered bridge', deze was nog in gebruik voor personenauto's. Toch een leuk fenomeen hier in oost USA en vooral New England. Nog een Woodstock bezocht, Woodstock Vermont deze keer. druk en sfeervol, nauwelijks parkeerplkats te vinden. De lunch deze keer maar eens buiten de camperdeur genuttigd in de Long Trail brewery, heerlijk in het zonnetje genoten van een lekker biertje en en hotdog (met sauerkraut natuurlijk). Onderweg weer genoten van de kleuren,m volgens een "insider" zijn ze vanaf morgen op z'n mooist. Neergestreken in een State Park, dry camping opnieuw, geen waifai en geen teleoonnetwerk maar wel heerlijk rustig.

De volgende dag een tocht door de Green Mountains richting de staat New York. Open en lieflijk Vermontiaans (huh?) landschap, veel groene weiden met koeien, kleine dorpen met witte kerkjes en keurige huizen. Veel "Farmer Markets", een grote parkeerplaats met stalletjes waar de lokale boeren hun waren aanbieden.

Bij Chimney Point het Lake Champlain overgestoken (met de veerboot wat noordelijker moet een erg leuke tocht zijn maar die vaart al niet meer: einde seizoen. Aan de overkant een camping opgezocht en een plaatsje op het strand uitgezocht. We waren zo ongeveer de enigen, de camping sluit a.s. weekend. Veel ganzen en heel veel meeuwen die kleine visjes uit het water pikten (die visjes waren op de vlucht voor roofvissen en dachten aan de oppervlakte veilig te zijn wist een campinggast ons te vertellen).

Juliënne

Lieve Toiny en Frans,

Heerlijk om jullie enthousiaste verhalen te lezen!!!!!
Zo reis ik stiekem toch een beetje mee! ????