Uitbollen, aan alles komt een einde

Deze ochtend het lekker rustig aan gedaan. Uitgeslapen, ontbeten, wat gelummeld en koffie gedronken. Mooi weer maar een strakke gure wind verpestte de boel een beetje. Toiny had gelezen dat er nog wat lighthouses in de omgeving zijn, waarvan er een te bezichtigen is, de meeste staan op eilandjes en een bootje hebben we nou net niet bij ons. Het vuurtorentje lag aan een doodlopende weg, daar waar de St. Lawrence river uit het Lake Ontario stroomt. Er stond ook nog een gebouwtje met een misthoorn, door op een knop te drukken kreeg je tekst en uitleg en een demonstratie van de hoorn. Leuk voor de omwonenden. Op de terugweg nog door een stadje gelopen, nogal toeristisch alleen waren wij zo ongeveer de enige toeristen. Toiny scoorde nog in de uitverkoop een lekkere warme hoody en dat was het dan wel voor die dag. Lekker uitbollen.
We verlaten de USA via enkele flink hoge bruggen over het Thousands Islands gebied. Bij de tolpoort (bemand, gewoon cash betalen!) hebben we al onze muntje ingeleverd. Erg blij leek de jongeman er niet mee, maar we mochten doorrijden. De Canadese douane is niet zo strikt als hun collega's van de VS. Het hele proces duurde nog geen 5 minuten. Lekker de binnendoor route gereden en halverwege Toronto een camping opgezocht.
Wat ons aan Canada opvalt is dat het veel netter lijkt dan bij de buren. Weinig vervallen huizen en bijna nergens van die ouwe meuk naast en voor het huis. De kleurige houten huizen maken plaats voor grauw steen of kunststof in bruine kleuren.
Halverwege de middag op de campground in een staatspark gearriveerd, ongeveer 10 km af van de plaats waar we morgenochtend de camper moeten inleveren (de verhuurder had ons een voucher gegeven voor een gratis overnachting). Koffers voor het grootste gedeelte ingepakt, camper gereinigd, alvast ingechecked voor onze vlucht morgen en nog een wandeling van bijna anderhalf uur gemaakt. Nou dat was het dan wel weer, we hebben een prachtige reis gehad met veel, heel veel kleur en weer veel nieuwe indrukken.

Juliënne

Heel fijne vlucht naar huis!!!!!!

Eduard

Hoi Frans & Toiny,
We hebben genoten van jullie verhalen en foto's. We wensen jullie een goede thuisreis en we zien jullie graag (met foto's!) volgende week donderdag bij ons.
Groetjes van Fien & Eduard