Adirondac Mountains, richting Canada

Vandaag op het strand van Lake Champlain ontbeten in de volle zon: bacon and eggs. Eerst nog wat langs de oever van het reusachtige meer, daarna dwars door de Adirondacks richting Lake Placid. Mocht je niet meer weten waarvan je die naam kent dan herinneren de borden je er wel aan, een en al olympic wat de klok slaat. In Lake Placid een lekker bakske gedaan bij een coffeeshop met terrasje aan het meer. De zon schijnt uitbundig en de kleuren zijn nu echt fantastisch, de bergen zijn bijna vuurrood gekleurd, we krijgen er geen genoeg van.

We besluiten om vroeg in de middag een camping op te zoeken, we willen het de laatste dagen van deze vakantie wat rustig aan doen. Het is inmiddels 24 graden, daar willen we nog wel even van genieten. We strijken neer in een statepark op een camping (dry natuurlijk) helemaal rondom een meer gelegen. Druk, er waren nog maar een tiental plaatsen beschikbaar, vrijdagmiddag ja wat wil je? Dit is iets wat we nog steeds prachtig vinden, de manier waarop veel Amerikanen hun weekend doorbrengen. Zo primitief mogelijk op een camping, de hele dag het houtvuur aan (ontbijt, lunch, diner alles wordt bereid boven een houtvuur) met vrienden en/of familie. Nog een wandelingetje gemaakt door het bos en verder lekker in het zonnetje zitten te genieten van de bedrijvigheid om ons heen en het rustig voorbij peddelen van stellen/gezinnen in een Algonquin kajak.

De volgende morgen is het regenachtig, maar als we zo rond 8.45 uur opstaan branden er al diverse vuurtjes bij ons in de buurt! De route richting Canada verder vervolgd, het blijft buiig maar de kleuren zijn nog steeds prachtig. We krijgen wel streeds meer behoefte aan wat uitzicht, we rijden nu al dagen door bossen. Uiteindelijk komen in de de buurt van het Thousand Islands Park, waar de River Laurence uitkomt in Lake Ontario. De meeste campings blijken hier al gesloten, ook in de State Parks, maar we vinden er nog een pal langs de rivier. Eindelijk weer eens wifi, en ook nog een wasserette. Lekker met alles schoon aan de laatste paar dagen beginnen (een complete was ligt na ong. anderhalf uur droog en opgevouwen weer in de kast!) en er is ook nog een barretje bij het zwembad, wat willen we nog meer. Hier blijven 2 nachten voordat we maandag Canada weer ingaan.