Niagara Falls

De vlucht naar Toronto verliep rustig, we hadden stoelen bij de nooduitgang, dus beenruimte genoeg. We stonden al een tijdje op de shuttle bus naar ons hotel te wachten toen een chauffeuse van een ander busje vertelde dat we het hotel eerst moesten bellen. Volgende keer beter de informatie lezen Frans! In het hotel aangekomen wat gelummeld en daarna maar de bar opgezocht. De omgeving (4 baans weg met industrie gebiedjes) leende zich niet echt voor een wandeling. Een prima 'organic' ale van de tap, en ook in Canada is de standaard maat de pint. Na een bardiner redelijk vroeg naar bed, het tijdsverschil van 6 uur begon ons op te breken.

De volgende morgen na het ontbijt koffers in de hotellobby gezet en buiten op een bankje wat zitten lezen met een beker koffie van de Subway tegenover het hotel. Heerlijk warm weer trouwens. De shuttle van de camper verhuurder zou pas om 1 uur komen. Om 12.15 bleek er een taxichauffeur al een half uur in de lobby op ons te wachten!

Bij de verhuurder de gebruikelijke administratieve rompslomp, controleren en noteren van de aanwezige beschadigingen, verkorte uitleg, nog even routebeschrijving naar Niagarawatervallen en daar gingen we weer: "Drive, he said". Eerst boodschappen natuurlijk, in eerste instantie de basis zaken, en niet teveel etenswaren ivm de douanebeperkingen van de USA. Toronto bleek veel groter dan verwacht net als het aantal higways. Uiteindelijk de navigatie op de telefoon gebruikt om de juiste higways naar Niagarawatervallen Falls te vinden. We kwamen na 2,5 uur op de campground aan toen de duisternis inviel, wat smaakt een biertje dan lekker. Na het eten nog tot laat buiten gezeten.

's Morgens gewekt door het geluid van een voorbijkomende goederentrein. Die moet behhorlijk lang geweest zijn want het duurde rui 4 minuten voordat het weer stil werd. Na het ontbijt en de koffie met de bus naar de watervallen. We stapten uit, het eerste wat zagen was een grote wolk van fijne waternevel boven de grootste van de drie, de Horsshoe Falls. We stonden bij de rand van de waterval, indrukwekkend en naarmate we verder liepen werd het alsmaar indrukwekkender. We werden er stil van, wat een natuurgeweld. Je kan met een boot tot vlak onder de waterval komen, heel toeristisch natuurlijk maar na wat getwijfeld toch maar gedaan. Iedereen kreeg een rode plastic poncho (de Amerikaanse concurrent aan de overkant heeft blauwe poncho's) en die bleek ook hard nodig. We kregen het gevoel dat we zo ongeveer de waterval invoeren, wat een geweldige ervaring! Iedereen zeiknat maar wel heel opgetogen. We hebben er beslist geen spijt van dat we het tochtje gemaakt hebben.

Daarna nog even het stadje ingelopen, wat een kermis! Gelukkig was er ook het proeflokaal van de Niagara Brewery, dat maakte alles weer goed.